ALLAHUAKBAR ~~

~ Be thankful for what you have.. you'll end up having more...
If you concentrate on what you don't have, you will never, ever have enough....~~ :) Tapak kaki kita kalau dah KERAS, pijak paku dan duri pun tidak terasa apa sebab tumitnya dah keras. Tetapi kalau tapak kaki yang LEMBUT, terpijak duri sikit je terus sakit dan berdarah. Demikian juga hati, kalau ia dah keras tak terasa lagi bersalah kalau buat dosa. Sebab itu, jangan sampai hati kita keras sampai tak terasa bersalah untuk buat maksiat.. -Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat- By: PEANUT...

04 October 2009

~ AKU BAKAL MNJADI SEORANG ISTERI?? ~

Di pagi yang hening..



Mata ini lena di ulit maya..


Alam yang fana ku jejaki..


Menerokai dunia mimpi..


Yang kan hilang tatkala mata terbuka..






Namun,


Pagi yang mendamaikan..


Membuatkan aku terpana sendiri..


Mengalami mimpi yang unik...


Bersama keluarga & kawan tersayang..






Di suatu saat yang indah..


Ku bersama teman-teman..


Menunggu giliran bersiram..


Tatkala tiba saatku..


Semuanya bertukar wajah..


Aku keliru bagaimana ia berlaku...






Persiapan nan rapi dibuat...


Hantaran nan indah tersusun elok..


Bunga paha perbagai warna..


Menghiasi ruang yang ada...


Sanak saudara berkumpul bersama


Namun wajah mereka...


Bagai menyembunyikan 1001 rasa...






Aku terpana sebentar...


Siapakah gerangan yang menjadi raja sehari...


Ku lihat kanan dan kiri..


Terpandang seorang adam yang tersenyum mesra..


Segak badannya, bersih mukanya..


Gerak geri yang seakan redha dgn apa yang berlaku..






Setelah puas ku mencari jawapan..


Ku temui satu kejutan...


Adam itu...


Adam itu bakal menjadi suamiku...


Why???


Kenapa dia???


Aku xkenali langsung dgn huluran salam..


Argh......kenapa ini yang berlaku???






Akhirnya aku faham segalanya...


Kerana seorang lelaki aku dianiaya...


Tapi..aku xingat apa yang terjadi...


Sedar2 aku bakal mnjadi isteri seorang adam...


Dan ya......


Adam itu sanggup menjadi suamiku...






Selepas majlis selesai...


Aku masih disini....


Belum cukup memahami situasi ini..


Cepatnya masa berlaku..


Ya Allah....inikah takdir buatku..


Diakah jodoh yang telah KAU tetapkan...


Aku redha keranaMU ya Rabbi..






Aku masih disini...


Kekok dgn gelaran baruku..


Isteri kepada suami...


Ya Allah besarnya tanggungjawab ini...


Bersediakah aku memikulnya...


Bersama adam yang xpernah kukenali..






Melihat raut wajahnya...


Tenang jiwaku yang bergelora...


Dengan persoalan2 yang masih merah..


Menantikan sebuah jawapan yang pasti..


Ya Allah...kuatkan iman di hati..


Agar tabah ku harunginya..






Ya...setiap insan inginkan kebahagian buat selamanya..


Begitu juga diriku yang sentiase berdoa padaNYA..


Kurniakan & temukan jodoh yang tepat untukku..


Bukan sahaja untuk hidupku malahan matiku,


Bukan jua di dunia tetapi kekal di akhirat sana..


Yang bertambah iman tatkala bersamanya..


Menjadi imam yang soleh dalam setiap solatku..


Yang dapat menjadi ketua keluarga yang adil bagiku..






Darinya ku temukan impian itu


Yang terlahir di benak fikiran..


Aku mula menerima kehadirannya..


Senyuman ikhlas ku berikan...


Pada seorang suami selayaknya..


Tanggungjawab seorang isteri ku tunaikan..


Doaku..moga ianya kekal buat selamanya..


Bersama redhaMU ya Rabbi..






Ya..tergiang2 lagu syahdu..


Bagai mengiringi bahagia yang ku cari..


Layar keinsafan ku hayati..


Susunan lirik yang indah..


Menimbulkan rasa yang hina di depan Ilahi...


Ya Allah..banyaknya dosaku...


Bersamanya ku mencari cintaMU ya Rabbi..






Tiba2 mata ini terbuka...


Lagu itu masih berkumandang...


Menghabiskan bait2 terakhir..


Sampai ke penghujung






Tapi....


Aku masih disini...


Di pembaringan..


Ke lihat kiri kanan, atas dan bawah..


subhanaALlah itu semua hanya mimpi...


dan hilang tatkala mata ini terbuka...


mimpi hanyalah mimpi semata...


aku termangu sendiri.....hahahahaha...


MIMPI JEK......



































No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...