ALLAHUAKBAR ~~

~ Be thankful for what you have.. you'll end up having more...
If you concentrate on what you don't have, you will never, ever have enough....~~ :) Tapak kaki kita kalau dah KERAS, pijak paku dan duri pun tidak terasa apa sebab tumitnya dah keras. Tetapi kalau tapak kaki yang LEMBUT, terpijak duri sikit je terus sakit dan berdarah. Demikian juga hati, kalau ia dah keras tak terasa lagi bersalah kalau buat dosa. Sebab itu, jangan sampai hati kita keras sampai tak terasa bersalah untuk buat maksiat.. -Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat- By: PEANUT...

25 December 2011

BAHAGIAN OTAK YANG SELALU BERCAKAP BOHONG..JELAS DALAM AL-QURAN..... :)

^.^ Al-Quran Menjelaskan Bahagian Otak Yang Selalu Bercakap Bohong


Selama ini, mereka tidak mengetahui di bahagian otak manakah pada manusia yang paling bertanggungjawab terhadap kebohongan. Orang hanya tahu kalau bohong itu muncul dari ucapan, tapi tidak mengetahui kalau itu ada hubungannya dengan bahagian tertentu dalam otak.

Setelah melakukan penyelidikan, akhirnya para saintis menjumpai jawapannya.
Bahawa, otak bahagian depan yang terletak pada ubun-ubun itulah yang paling bertanggungjawab terhadap terjadinya DUSTA ATAU PEMBOHONGAN.

Bahagian otak tersebut telah disebut di dalam Al-Quran dengan nama ‘nashiyah’ atau ubun-ubun.

Yang amat mengagumkan adalah bahawa di dalam Al-Quran sejak berabad-abad lamanya, ada menyebut tentang fungsi ubun-ubun ini ketika membicarakan Abu Jahal:


Allah S.W.T. berfirman dalam Surah Al-‘Alaq ayat 15 dan 16 :

“Ketahuilah, sungguh jika Dia tidak berhenti (berbuat demikian) nescaya Kami tarik ubun-ubunnya, (iaitu) ubun-ubun orang yang mendustakan lagi derhaka.

Al-Quran memberikan sifat "naashiyatin kaadzibah" (mendustakan lagi derhaka).

Kenyataan seperti inilah yang dijumpai oleh ahli sains pada zaman sekarang dengan menggunakan pemindaian resonansi magnetik.Maha Suci Allah Yang telah menyatakan fakta ini yang menunjukkan mukjizat Al-Quran yang baru dijumpai para saintis zaman moden..allahuakbar.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...